La nova oferta formativa d’aquest 1r semestre de 2023 per als mesos de març a juny combina la formació en format online, per videoconferència, i també presencial. En total s’ofereixen 8 cursos totalment gratuïts amb un total de 42 hores de formació. Es tracta de propostes formatives relacionades amb la gestió legal, documental i econòmica, la comunicació, la igualtat i el voluntariat amb una clara aposta per l’augment del coneixement i l’autonomia de les entitats i el creixement de la xarxa comunitària.
La proposta vol donar resposta a l’enquesta de necessitats formatives en la que vau participar les entitats en els darrers mesos així com les necessitats i consultes que ens heu fet arribar al servei en el darrer any. En l’enquesta valoràveu positivament treballar principalment 4 eixos temàtics durant el 2023: les obligacions legals i fiscals de les entitats; la tramitació i justificació de subvencions; el pla de comunicació i la gestió de xarxes socials; i la comptabilitat.
En l’oferta que us presentem també donem resposta a les vostres preferències pel que fa al format i la durada de les sessions: cursos o tallers de curta durada, combinant el format online i el presencial.
Aquests són els cursos que us oferim des de l’Espai de les Entitats aquest 1r semestre:
- Curs: “Les Obligacions legals i documentals de les entitats i responsabilitat de la junta directiva”
- Taller: “Introducció a la perspectiva interseccional en el voluntariat”
- Curs: “Economia bàsica per a entitats”
- Taller: “Com fer vídeos per a les xarxes socials de l’entitat”
- Taller: “Com fer accessible el Pla de Voluntariat de l’entitat”
- Curs: “Iniciació al Voluntariat”
- Taller: “Amb quines assegurances ha de comptar l’entitat?”
- Curs: “Com fer el Pla de Comunicació de l’entitat”
I també, adreçat a entitats, l’Espai anirà afegint l’oferta formativa d’altres serveis i/o organitzacions que puguin ser del vostre interès.
- Obligacions fiscals de les entitats
- Tècniques i recursos per dinamitzar equips de voluntaris
- Regenerar-nos: la perspectiva de gènere en l’àmbit social
- Com comunicar i sensibilitzar amb les xarxes socials
- Com aconseguir recursos i finançament per a l’entitat
- Creació de materials atractius de formació i difusió
Aproximadament un 40% de l’oferta formativa anual està inclosa dins del Pla de Formació de l’Associacionisme i el Voluntariat de Catalunya (PFAVC) i subvencionada per la Direcció d’Acció Cívica i Comunitària del Departament de Drets Socials.
Més informació a l’Espai de les Entitats – Tel. 937397000 Ext. 4967 – [email protected]