Quins són els passos per sol·licitar el certificat digital per representants de persones jurídiques?

PAS 1: Sol·licitar el certificat de dades registrals al Registre d’Associacions del Departament de Justícia de la Generalitat (veure enllaç).

En l’apartat d’observacions de la sol·licitud es recomana especificar que la demanda es fa per tal d’obtenir el certificat digital i que cal que hi constin les dades de la persona que ostenta el càrrec de Presidència, així com el nomenament i la vigència del càrrec. També les dades d’inscripció i constitució de l’entitat. Cal tenir la junta directiva vigent al Registre d’Entitats Jurídiques de Catalunya.

PAS 2: Sol licitar cita prèvia presencial a Hisenda tenim en compte els dies que trigarem en obtenir el certificat de dades registrals.

El certificat de dades registrals ha d’estar expedit en els 15 dies anteriors a la data de sol·licitud del certificat digital de persona jurídica.

PAS 3: 1 dia o 2 abans de la cita presencial amb hisenda sol licitar el certificat digital de persona jurídica a la Fàbrica Nacional de Moneda y Timbre (un cop emplenada i enviada la sol·licitud, rebreu un correu electrònic amb un codi de sol·licitud).

PAS 4: Anar presencialment a Hisenda amb la següent documentació:

  • Codi de la sol·licitud

  • DNI de la persona responsable legal de l’associació

  • Certificat de dades registrals (ha de constar tant les dades de l’associació com el nom de la persona que ostenta el càrrec de representant legal de l’entitat, així com la seva vigència

PAS 5: Descarregar el certificat (després de 24 hores d’haver anat a Hisenda)

El certificat té un període de validesa de anys.

Per més informació us deixem l’enllaç a Xarxanet.